Joitakin kirjoja pitää maistaa, jotkut hotkaista, joitakin harvoja mutustella ja sulattaa. Francis Bacon

Hyvä paksu kirja pitää ihmisen alallaan. Se on ankkuri, joka estää sinua nousemasta ylös sekoittamaan toisen gin and tonicin. Roy Blount

Kyllä, minä olen täsmälleen samanlainen kuin kirjojeni henkilöt. Olen hyvin kovapintainen ja minun tiedetään murtaneen viinerin paljain käsin. Raymond Chandler

Se joka kuvittelee, ettei menneisyyttä voi muuttaa, ei ole kirjoittanut muistelmiaan. Salon Gahlin

Jokainen joka syö kolme ateriaa päivässä, ymmärtää miksi keittokirjat myyvät paremmin kuin seksikirjat. L. M. Boyd

Ihmiset sanovat, että elämä on jotain, mutta minä asetan etusijalle lukemisen. Logan Smith

Kirjat eivät ole sämpylöitä, joita ahmitaan vain kun ne ovat lämpimiä ja tuoreita. Hyvä kirja säilyttää sisäisen kuumuutensa ja lämmittää vielä syntymätöntä sukupolvea. Clifton Fadiman

On hieno asia aloittaa elämä, kun itse omistaa pienen joukon todella hyviä kirjoja. Sir Arthur Conan Doyle

Minusta televisio on hyvin kasvattava. Aina kun joku aukaisee sen, menen toiseen huoneeseen lukemaan hyvää kirjaa. Groucho Marx

Edellytys hyvien kirjojen lukemiselle on se, ettei lue huonoja: sillä elämä on lyhyt. Arthur Schopenhauer

Kirjoissa on kaikkien menneitten aikojen sielu. Thomas Carlyle

Ruoka tarvitsee ruumista, kirjat rikastuttavat viisautta. Kiinalainen sananlasku

Antakaa minulle vuode ja kirja, ja olen onnellinen. Logan Smith

Anna kirjoja jouluksi. Ne eivät koskaan lihota, ovat harvoin synnillisiä ja ovat aina persoonallisia. Lenore Hershey